Két dolog biztos kell: pénz és piac

Ha azt mondjuk: külpiacra lépés, egyszer csak minden cégvezetőnek az is eszébe jut, hogy „Rendben, de miből?” És abban igazuk van, hogy igenis, a nemzetközi terjeszkedés pénzkérdés is. Az viszont nem igaz, hogy nincsen erre megfelelő forrás. Legyen szó kockázati tőkéről, támogatásokról, exportcélú hitelezésről, vagy akár a könyvelésben „megbújó” saját forrásról, sok forrásból lehet meríteni.

Közhelyszerű az a megállapítás, hogy a külpiacokon nagyobb árbevételre és nagyobb profitra tehetünk szert, de egyúttal hozzá kell szokni a „nemzetközi költségekhez” is! A német piacon a Google Adwordsben német kattintás utáni díjakat fizetünk, a marketing-anyagokat sem a szomszéd grafikussal érdemes csináltatni, a helyi értékesítőink pedig fizetésüket a nemzetközi versenytársakéhoz fogják mérni.

Mennyit költ piacépítésre, piacfejlesztésre itthon? Egy tízszer akkora piacon mennyit kellene költeni, ahol nem ismerik még, sőt, a tapasztalatok is még gyerekcipőben járnak?

Milyen budget szükséges online B2C esetben a CEE régióban? Illetve autóipari B2B célcsoportnál Németországban? Európai divatpiac éves költségvetése hány milliót jelenthet? Vagy csak egy lengyel senior sales költsége érdekli?

Keresse kollégáinkat, akik a célokhoz szükséges költségvetés tervezésében, pontosításában, validálásában is megoldást kínálnak!

Finanszírozási üzletágunkkal együttműködve közreműködünk az Ön növekedéséhez leginkább megfelelő forrás előteremtésében, legyen szó akár tőkebefektető bevonásáról, akár a támogatási lehetőségek felkutatásáról és megszerzéséről, vagy banki finanszírozásról.

Aktuális EU források a külpiacra vitel támogatásához:

Termékfejlesztés, piaci bevezetés és piacbővítés – GINOP-3.1.2-16

Az infokommunikációs ágazatban működő KKV-k számára áll még nyitva az az  EU-s forrás (GINOP-3.1.2-16), amelyből termékfejlesztési, majd a kifejlesztett termék (kül)piaci bevezetéséhez kapcsolódó költségeiket akár 90%-ban visszatérítendő, illetve vissza nem térítendő forrásból tudják finanszírozni.

A pályázatból az infokommunikációs szektor szereplői nyerhetnek forrást új vagy meglévő Ügyfelekkel, Partnerekkel történő kapcsolatfelvételre, értékesítési lehetőségre termékbemutatók, árubemutatók szervezésén vagy kiállításokon való megjelenésen keresztül.

Kapcsolódó szolgáltatásként többek között piackutatás, ügyféllisták vásárlása, marketing anyagok fejlesztése, elkészítése is elszámolható!

Bővebben

Piaci megjelenés támogatása – VEKOP-2016-1.3.1

Május 9-től a közép-magyarországi KKV-k számára is megnyílt az a várva várt EU-s forrás amelyből piacbővítési költségeiket akár 50%-ban tudják finanszírozni.

Elsősorban a termelő, feldolgozó szektor szereplői nyerhetnek akár 10 millió Ft vissza nem térítendő EU-s támogatást új vagy meglévő Ügyfelekkel, Partnerekkel történő kapcsolatfelvételre, értékesítési lehetőségre termékbemutatók, árubemutatók szervezésén, kiállításokon való megjelenésen keresztül.

Ehhez kapcsolódóan olyan előkészítő, vagy kiegészítő szolgáltatások is támogathatók, mint a piackutatás, kiállításra való felkészítés, szabadalmak megszerzése vagy marketing anyagok fejlesztése elkészítése.

Bővebben