A jó ötlet még nem garantálja a sikert

“Hogy a jó ötletből hogyan lesz üzlet, hogyan keresünk együtt sok pénzt, ezekre a kérdésekre nagyon kevesen tudnak nem hogy jó, de egyáltalán bármilyen választ adni” – Gaál Csaba, befektető

Miért fontos, hogy már az ötlet megszületésének pillanatában Ön is tudjon arra a kérdésre is válaszolni, „Ki fog a termékért, szolgáltatásért fizetni?”

Miért nem elég az, hogy egy innovatív ötlettel rendelkezik?
Miért foglalkozna bárki egy olyan ötlettel, amire a piacnak, az ügyfeleknek nincsen szüksége?

Az induló vállalkozások 95%-a három éven belül megbukik! Mire vezethető vissza ezen bukások oka? A projektgazdák több mint harmada (36%) olyan termékkel, szolgáltatással rendelkezik, amire a piacon senkinek, semmi szüksége nincsen!
Jogos a kérdés, a válasz pedig megdöbbentő: mert nem tudja, hogy az ügyfeleknek az adott termékre, szolgáltatásra nincsen szüksége, mert egyszerűen nem kérdezte meg őket! Pénzt, időt, energiát nem kímélve kifejlesztett egy terméket és meglepődve tapasztalja, hogy nincs elég ügyfele, nincs elegendő árbevétele.

Ne kövesse el ezt a hibát Ön is!

Egy ötlet életre keltése során az egyik legkritikusabb lépés a piaci validáció, a potenciális vásárlók, felhasználók minél alaposabb ismerete, véleményeik begyűjtése.

A projekt korai szakaszában elvégzett piaci tesztek 53%-kal csökkentik a piacra vitel során várható kockázatokat!

Minden új ötlet piacra vitelét megelőzően szükségesnek tartjuk elvégezni a piac tesztelését, minden esetben javasoljuk Ügyfeleinknek már a termékfejlesztés során megkérdezni várható felhasználóik véleményét (nem, nem csak a közeli hozzátartozók, barátok véleményét), hogy ötletük életképes-e, piacképes-e abban a formában, ahogyan tervezték?

Potenciális vevőink vajon fizetnének-e a mi termékünkért, szolgáltatásunkért? Minél több pozitív – vagy negatív – visszajelzést begyűjtünk, annál nagyobb esélyünk van arra, hogy sikeresek legyünk – az ötlet megvalósításában és akár befektetők bevonásában is.

Szeretne már a projekt korai fázisában tisztában lenni azzal, hogy a potenciális célcsoportjának mi jelent igazán értéket?

Vajon képes az ötlet, a fejlesztés stabil keresletet generálni?

Tanácsadóink segítenek ezekre a kérdésekre választ kapni!

Minél kevesebb elméleti elem marad a stratégiánkban, a tervezett piacra lépésünkben, és minél több tervünket támasztjuk alá valós piaci visszajelzésekkel, annál hitelesebb és valószínűbb, hogy kivívja potenciális befektetőink figyelmét is.

„Mélyen beleásták magukat, hogy mi milyen üzleti modell mentén és hogyan dolgozunk, és nagyon sok tanácsot adtak, hogy ezt hogyan kell újabb, magasabb szintre emelni”
Sztípity Róbert ügyvezető, Builder.hu
Természetesen, minél előrébb járunk ötletünk megvalósítása során, annál nagyobb eséllyel tudunk befektetőket, partnereket magunk mellé állítani, annál nagyobb eséllyel tudjuk bizonyítani, hogy a projekt piacképes. Az előkészítő lépések (lsd. ügyfélvisszajelzések, disztribútorok megkeresése) pénzügyileg jellemzően nem igényelnek még magas ráfordításokat, inkább időt és energiát kívánnak meg tőlünk – viszont ezzel a kezünkben már komoly eséllyel vágunk neki a befektetői megkeresések folyamatának.
Szeretné időben, még a befektetők megkeresése előtt felmérni, hogy projektje kapcsán milyen értékelésre számíthat a potenciális partnerektől?

Kérje Tőkebefektetés alkalmassági felmérésünket, amiből kiderül, hogy mely területeken áll már a készen egy befektetői bemutatkozásra és mely elképzelések azok a stratégia, a növekedés kapcsán, amiket finomítva, fejlesztve még eredményesebbé teheti projektjét!

A fenti és ehhez hasonló kérdéseket nem csak abban az esetben kell boncolgatni, amikor befektetőt, partnert keresünk ötletünk megvalósításához, hanem minden projekt elindítása előtt javasoljuk átgondolni, megtervezni.

Miben tudjuk projektjét támogatni?

Az ötlet piaci validációja – külpiaci üzletágunkkal együttműködve szakértői segítséget kínálunk a validáció során:

  • mystery shopping
  • versenytársak elemzése
  • célcsoport azonosítása
  • értékesítési partnerek felkutatása stb.
Speciális kérdéssor segítségével az üzleti modell, a piaci feltételek és lehetőségek, a növekedési tervek értékelésére kerül sor, aminek eredményeképpen már a befektetők megkeresése előtt fel tudja mérni az esélyeit a tőkebefektetésre. Szükség esetén tanácsadóink segítenek meghatározni azokat a beavatkozási pontokat, amik fejlesztésével még vonzóbbá, eredményesebbé teheti projektjét, javaslatokkal, iparági mintákkal és egy cselekvési ütemtervvel a kezében még magabiztosabban tud a folyamatnak nekivágni.
Számos projekt üzletfejlesztési tapasztalatával a hátunk mögött, iparági benchmarkokkal, sikeres és kevésbé sikeres mintákat elemezve tudunk segíteni a tervekhez illeszkedő potenciális üzleti modellek vizsgálatában, piaci versenytársak elemzésében, a célcsoport azonosításán keresztül az értékesítési stratégia kialakításában, a terjeszkedés irányainak meghatározásában. A folyamat végén kezében tarthatja a piacra lépés mikéntjének alapjait – azaz hogyan fog az ötlet bevételt termelni.
A már rendelkezésre álló üzleti modell elemeinek áttekintése, vizsgálata, a fejlesztendő elemekre javaslatok megfogalmazása. Megvizsgáljuk a releváns célcsoportot, felvesszük velük a kapcsolatot, mekkora és mennyire stabil kereslet mutatkozik az ötlet iránt? Megnézzük az értékesítési stratégia mennyire van összhangban a kiválasztott célcsoporttal, elérhetőek-e a potenciális ügyfelek a meghatározott kommunikációs eszközökkel? Tervezett értékesítési árak validálása, ráfordítás tervek ellenőrzése, vajon mindennel számolt a tervezés során?
A már kialakított üzleti modellhez és stratégiához illeszkedően részletes piac- és versenytárselemzés készül, értékesítési stratégia és emberi erőforrás terv épül. Ezek fényében készítjük el a részletes pénzügyi kalkulációkat, megtérülési és cégérték számításokat, szükség szerint mérleg- és eredménykimutatással. A folyamathoz tartozik a befektetői bemutatkozáshoz szükséges üzleti dokumentumok elkészítése is, nevezetesen a teaser és a befektetői prezentáció összeállítása. Az üzleti terv kiemelkedő eleme a végrehajtási terv is, ami megmutatja hogyan válik valóra az üzleti elképzelés.
Miért az M27 ABSOLVO a megfelelő partner?
  • Sok éves üzletfejlesztési tapasztalatnak, sok száz vállalati stratégia kialakításának, eredményes piacra lépés tervezésének és végrehajtásának, valamint számos kockázati tőkebefektetési projekt menedzselésének és megvalósításának köszönhetően tudjuk, hogy milyen nehézségek léphetnek fel egy ötlet megvalósítása során, milyen tényezők gátolhatják a növekedést és segítünk előre felkészülni, és ha lehetséges megelőzni ezeket.
  • Strukturált folyamat mentén vezetjük végig az Ügyfelet és projektjét, melynek köszönhetően minden lényegi kérdés megválaszolásra, átgondolásra kerül és minden szükséges lépés előre megtervezésre kerül, ezzel maximalizálva a siker esélyét. Természetesen minden projekt más és más, így testre kell szabni a folyamatot, ám tudjuk, hogy minek mikor kell következnie, és határozottan visszük, vezetjük ebbe az irányba a projektet.