Ügyfelünk, a minőségi acélszerkezetek és gépek gyártásával, kereskedelmével és műszaki tervezésével foglalkozó DGA Kft. újabb németországi sikereket könyvelhet el magának. Az 1962-ben lakatosüzemként induló vállalkozás a folyamatos fejlesztéseknek, bővítéseknek, nemzetközi terjeszkedésnek, ill. felvásárlásnak köszönhetően mára többmilliárd Ft árbevételű céggé nőtte ki magát.

Árbevételének közel 70%-a német piacokról érkezik, idén 20 éve elismert beszállító partnere a világ egyik vezető gépgyártó, forgalmazó és technológiafejlesztő nemzetközi cégcsoportjának, a globálisan 41000 főt foglalkoztató, 8,8 milliárd euró forgalmat bonyolító Liebherr-nek.

Cégünket azért kereste meg, mert szeretett volna új vevők felé nyitni, több lábon állni, csökkenteni a függést a nagy vevőitől. Németország kézenfekvő célpont volt, hiszen kiváló referenciákkal és többéves beszállítói tapasztalattal rendelkezett a német piacon.

Feladatunk az volt, hogy mérjük fel és elemezzük a releváns iparágak közül a legpotensebb célcsoportot, majd vegyük fel a kapcsolatot a lehetséges partnerekkel, közvetítsük a DGA értékajánlatát, USP-jét, szakértelmét, szervezzük le a cégek közötti találkozókat, kapcsolatfelvételt, azaz „nyissunk ajtót” a potenciális új vevőknél.

„A német piac nem volt ismeretlen Ügyfelünk számára. A vevőik jó része innen jött, pontosan ismerték a német elvárásokat, referenciáik önmagukért beszéltek, megfelelő tanúsítványokkal rendelkeztek – tehát tudtuk, hogy komoly, nagy német cégek magas szintű elvárásainak is képesek megfelelni” – foglalta össze a „kiinduló pontot” Gyurácz Németh Iván, cégünk külpiacra lépési üzletágának vezető partnere.

Annak ellenére, hogy a német piac nem volt ismeretlen a DGA számára, közel 1 év telt el az első tárgyalásokig, melyeket számos ajánlattételi kör és részletekbe menő szakmai, tervezési, technológiai egyeztetés követett, melynek eredményeképpen 2 év után megérkeztek a várva várt bevételek is.

„Ez bizony teljesen normális, ezt a folyamatot sem gyorsítani, sem rövidíteni nem lehet, és tapasztalataink szerint ezzel bizony számos külpiacra igyekvő cég sem időben, sem erőforrásban nem kalkulál!”  – emelte ki Gyurácz Németh Iván.

A külpiacra lépés ugyanis időigényes küldetés, a német vevők meghódítása pedig különösen.

A folyamat lényegesen összetettebb, mint elsőre tűnik. Ilyen esetekben egy lehetséges megrendelő általában bekéri a minősítési dokumentumokat, tanúsítványokat, azaz meggyőződik a beszállító felkészültségéről, aztán ajánlatokat kér (amit legritkább esetben fogad el elsőre, tehát kitartóan, sokszor, ismételten kell ajánlatot adni, vagy olyan is előfordulhat, hogy első körben csak az árszintet kívánja ellenőrizni, nem áll-e nagyon messze a beszállító az elképzeléseitől). Ezt követi a részletes szakmai, technológiai, specifikációs egyeztetés, az elvárások tisztázása, pontosítása, esetleg újrafogalmazása – melyek természetszerűleg az ajánlatok újrakalkulálását is maguk után vonhatják. Az is elképzelhető, hogy első körben csak kis mennyiségben rendel, esetleg próbagyártást kér a vevő, melyek után adott esetben további finomítások, tervezési körök következhetnek.

„Lassan, fokozatosan épül fel a bizalom és a hosszú távon működőképes kapcsolat, viszont ha ezt a célt tűzzük ki, kitartóan dolgozunk érte és el is érjük, akkor rendkívül stabil üzleti kapcsolatra számíthatunk!” –emelte ki Gyurácz Németh Iván.

Gratulálunk a DGA-nak a kemény, tudatos és elkötelezett munkához, az eredményekhez, és köszönjük, hogy támogathattuk őket a siker felé vezető úton!