M27 ABSOLVO

Stratégiai befektetők, cégeladás, cégfelvásárlás, exit

Cégeladások kulisszatitkai – testközelből

A korlátozott résztvevői létszámmal megrendezésre kerülő nemzetközi üzleti szemináriumunk során ezúttal a cégeladás, exit legfontosabb fázisain vezetjük keresztül lépésről-lépésre Önöket, M&A tranzakciók esettanulmányainak, gyakorlati tapasztalatainak, kihívásainak és sikereinek bemutatásán keresztül.

Néhány gondolatindító kérdés – amelyre választ keresünk a szeminárium során:

Stratégiai befektetők, cégeladás, exit
  • Melyek az egyes fázisok, mérföldkövek, kritikus pontok, ezek kapcsán milyen feladatokkal, kihívásokkal fog találkozni egy cégtulajdonos? Hogyan veheti sikeresen az akadályokat?
  • Mennyi ideig tart a folyamat, azaz mennyi idő alatt lehet „nyélbe ütni” az üzletet? Milyen tényezők hatnak a tranzakció időigényére, kimenetelére?
  • Hogyan lehet jó feltételekkel, a megfelelő vevőnek eladni egy céget? Mit keresnek a stratégiai befektetők, ki lesz az a bizonyos „megfelelő vevő”?
  • Hogyan tárgyaljunk a vevővel a deal feltételeiről?
  • A cégeladás, exit gyakorlati tapasztalatai, tanulságai – első kézből

 

A szeminárium során Ön bármikor, interaktív módon teheti fel kérdéseit meghívott nemzetközi szakértő és befektető Vendégeinknek, így személyre szóló választ kaphat az Önt aktuálisan leginkább foglalkoztató kérdésekre, problémákra.

Időpont és helyszín:

  • Dátum: 2017. szeptember 19. kedd
  • Időpont: 09.00 – 11.30
  • Regisztráció: 08.30-tól
  • Helyszín: Hemingway Étterem
  • Cím:
    H-1113 Budapest
    Kosztolányi Dezső tér 2.
  • Hivatalos nyelv: magyar és angol
    (tolmácsolás nélkül)

Az angol nyelvű előadás, hozzászólások főbb konklúzióit a program során magyar nyelven, szóban összefoglaljuk.

Előadóink:

  • Ulrich SCHNEIDER – partner, Proventis Partners (Németország)
  • Balogh Péter – angyalbefektető, társ-ügyvezető, Baconsult, a NavNGo (NNG) korábbi ügyvezetője
  • Horgos Lénárd – partner, M27 ABSOLVO, a HVCA Elnökségi tagja

Tervezett program, témák:

8.30
Érkezés, regisztráció, üdvözlő kávé, reggeli
9.00
Nyitó gondolatok

A cégeladás folyamatának, főbb fázisainak rövid áttekintése, a felkészüléstől a tranzakció zárásáig (…és még egy kicsit tovább)
A felkészülés fontossága, hatásai a folyamatra, a cégértékre, a vételárra.

Horgos Lénárd, partner – M27 ABSOLVO, a HVCA Elnökségi tagja

9.15
Egy stratégiai exit gyakorlati tapasztalatai – egy személyben, két szemszögből

Balogh Péter, a globális sikertörténetté nőtt iGo navigációt fejlesztő és forgalmazó NavNGo (NNG) egyik alapítója és korábbi CEO-ja lesz a Vendégünk, aki a sikeres NNG exit után jelenleg a Baconsult társ-ügyvezetőjeként korai fázisú befektetőként aktív.

Milyen kihívásai és előnyei vannak egy tulajdonos számára, ha egy vállalkozás gyorsan és nemzetközi viszonylatban is nagyra nő? Milyen nehézségekkel találkozunk az exit (tulajdonrész eladás) során? Milyen tanulságok vonhatóak le ebből, és hogyan kamatozik ez a tapasztalat a Baconsult jelenlegi befektetései, a projektek, alapítók exitre felkészítése során?

9.55
Szünet
10.10
Egy cégeladás kulisszatitkai – az eladó oldaláról

Esettanulmány: nemzetközi cégeladás konkrét részletei, kritikus pontjai, a sikeres tranzakciózáráshoz vezető út – lépésről lépésre

Milyen fázisokban milyen sarokpontok, feladatok, buktatók és döntéshelyzetek jellemeznek egy cégeladást? Mikor mire érdemes készülnie egy cégtulajdonosnak, hogyan lehet jó feltételekkel, az ideális vevőnek eladni egy céget? Mennyi ideig tart eladni egy céget, hány vevőt érdemes megkeresni, milyen válaszarányt és érdeklődést várhatunk? Ki lehet az „ideális” vevő? Hogyan zajlik a deal feltételeinek tárgyalása és az átvilágítás?

Ulrich SCHNEIDER – partner, Proventis Partners

11.00
Kérdések és válaszok, networking

Kérdéseit lehetősége van személyesen, négyszemközt is feltenni szakértőinknek, Vendégeinknek a networking rész alatt.

A programváltoztatás jogát fenntartjuk!

A jelentkezést lezártuk

Részvételi díj:

  • Early Bird kedvezményes részvételi díj szeptember 4-ig történő regisztráció és díjbefizetés esetén: 8.000 Ft + ÁFA / fő (12.000 Ft + ÁFA helyett)
  • Teljes áras részvételi díj 2017. szeptember 5-től történő regisztráció és díjbefizetés esetén: 12.000 Ft + ÁFA / fő
  • Kedvezményes részvételi díj kockázati- és magántőke befektetőknek és portfólió-cégeiknek: 8.000 Ft + ÁFA / fő

Kérjük, jelentkezési lapján tüntesse fel, ha kedvezmény igénybevételére jogosult!

A jelentkezést lezártuk

Kapcsolódó tartalmak:

Stratégiai befektetők, cégeladás, cégfelvásárlás, exit – a május 9-i üzleti szeminárium összefoglalója, főbb konklúziói, letölthető előadásai

Ha egy cégtulajdonos a cégeladás mellett dönt, fontos, hogy a megfelelő vevőtől a lehető legnagyobb értéket kapja meg a cégéért, ami csak alapos és időben elindított előkészítéssel érhető el, mely során mind a potenciális vevők hátterét, motivációit, mind saját értékeinket, felkészültségünket is alaposan meg kell vizsgálni.

Más a motivációja egy stratégiai befektetőnek, egy versenytársnak (velük csak óvatosan!), és egy pénzügyi befektetőnek, így más fog értéket jelenteni számukra cégünkben – a vevőkörünk, a stabil bevételeink, az innovatív technológiánk, speciális kompetenciáink, növekedési potenciálunk…

Minden stratégiai befektető egyforma? Nagyon nem.

Amikor olyan projekteken dolgozunk, ahol egy szakmai befektető „megtalálása” a cél, gyakran előkerülnek olyan kérdések, hogy inkább az EBITDA-t és bevételt fogja nézni vagy esetleg az eszközöket? Számít, hogy most vettünk egy új ingatlant, és nemsokára kész a gyártócsarnok? Megmarad a menedzsment? Az ő értékesítési csatornáit használhatjuk majd? Többségi tulajdonrészt kell majd átadni? Ilyenkor sajnos a leggyakoribb válasz: attól függ. A szakmai befektetők ugyanis nem egyformák. Nagyon nem.

Exit stratégia nélkül nem megy!

Sok cégvezető, tulajdonos keresi meg csapatunkat azzal a szándékkal, netán még csak dilemmával: eladnám a cégemet!

Ott, ahol kockázati tőkebefektető lépett a cégbe évekkel ezelőtt, kiemelt fontosságú a kérdéskör, de az előrelátók, még a kockázati tőkés megkeresése előtt foglalkoznak az exit stratégiájával.A fenti csoportokon kívül, a nyugdíj előtt álló cégvezető-tulajdonosoknak is igen égető problémája, hogy a nyugdíjba vonulásuk esetén mi történjen a céggel. Nyilván sokan szeretnék, ha gyermekeik vinnék tovább, ám a statisztikák szerint ez igen ritkán valósul meg.

Jó deal-nek tűnt, aztán…

Rengeteg tanulmány azt mutatja, hogy a M&A deal-ek legalább fele sikertelenül, és több mint 80%-a a tervektől messze elmaradva zárult az utóbbi években. Sajnos nem létezik egy checklist, amit ha végigpipálunk, akkor garantálhatjuk egy M&A tranzakció sikerét. Mégis, a folyamatban résztvevőknek (tulajdonosok, tanácsadók, jogi képviselők, további szakemberek) kell ébernek lenniük, és kezelniük az egyes buktatókat. Nézzünk néhány tipikus problémát, konkrét esetekkel, amelyek a deal-től elvárt eredmény elmaradását okozhatják, bizonyos esetekben akár „váláshoz” is vezethetnek.

Mennyit adnak a cégemért?

Sok cégtulajdonos teszi fel nekünk ezt a kérdést. Vagy azért, mert valamilyen tranzakcióra készül (cégeladás, összeolvadás egy másik vállalattal, stb.), vagy azért, mert cégvásárlási szándékkal kopogtat nála egy befektető, és jó lenne tudni, hogy az ár, amit ajánlott, mennyire reális. Egyre gyakoribb az is, hogy egyszerűen csak tudni szeretné egy-egy Ügyfelünk, hogy az elmúlt 10-20 év munkájával mekkora értékű vállalatot sikerült létrehoznia, milyen tényezők befolyásolják a cége értékét, és ezt hogyan tudja tudatosan alakítani, javítani a pár évvel későbbre tervezett cégeladásig?